Google Ads wat is het?

NEEM NU CONTACT OP
Contact

Google Ads, wat kun je ermee?

Google Ads (voorheen bekend als Google Adwords) is een online advertentieplatform gemaakt door Google waarmee je met pay-per-click (PPC) advertentiecampagnes kan maken en beheren. Met Google Ads kan je potentiële klanten bereiken via display-advertenties, tekst-advertenties, video-advertenties en shopping-advertenties. Het belangrijkste doel van PPC-advertenties is om verkeer van een specifieke doelgroep naar een website of bestemmingspagina te leiden voor leadgeneratie, verkoop en conversie.

De verschillende onderdelen van Google Ads en hoe ze samenwerken

Google Ads bestaat uit verschillende onderdelen o.a.: Google Search, Google Display en Google Shopping. Elk onderdeel werkt samen om de juiste mensen met de juiste boodschap op het juiste moment te bereiken.

Google Search helpt je potentiële klanten te targeten die actief op zoek zijn naar relevante producten of services, terwijl Google Display je helpt visueel aantrekkelijke advertenties te maken die op websites of apps kunnen worden geplaatst. Ten slotte stelt Google Shopping je in staat product vermeldingen te maken die in zoekresultaten verschijnen wanneer iemand naar een product zoekt.

De voordelen van een Google-Ads Campagne

Bovenaan in de zoekresultaten: Google Ads stelt je in staat om bovenaan de zoekresultaten van zoekmachines te staan, wat de zichtbaarheid vergroot en tot meer websiteverkeer leidt.

Direct resultaat: Google Ads levert onmiddellijke resultaten op door je in staat te stellen specifieke zoekwoorden te targeten die relevant zijn voor je doelgroep. Op deze manier wordt je bovenaan de zoekresultaten weergegeven op het moment dat er op jouw zoekwoorden wordt gezocht, dit leidt tot een onmiddellijke toename van websiteverkeer en mogelijke conversies.

Specifieke doelgroepen: Google Ads kan worden gebruikt om specifieke doelgroepen te targeten op basis van hun interesses, locatie en andere factoren. Dit helpt om investeringsrendement te maximaliseren.

• Resultaten zijn meetbaar: Met Google Ads meet je real-time de prestaties van je campagnes, welke gepresenteerd worden in een Data Studio Dashboard voor heldere analyses en weloverwogen strategiebeslissingen.

Het opzetten van een Google-Ads campagne

Het opzetten van een succesvolle Google Ads-campagne is voor veel mensen een complexe aangelegenheid. Het vereist kennis van het platform, begrip van de doelgroep en expertise in het opzetten van een effectieve advertentiecampagne. Of je er nu voor kiest om uw eigen Google Ads-campagne op te zetten of deze aan mij uit te besteden, er zijn bepaalde stappen die genomen moeten worden om succes te garanderen. Het is van belang om de voor- en nadelen van beide opties naast elkaar te zetten zodat je kunt zien wat het beste is voor jouw bedrijf.

Wat kost google ads

Zelf beheren of uitbesteden, de voor- en nadelen

Het is een om te beslissen of je jouw eigen advertentiecampagne wilt opzetten of deze wilt uitbesteden aan een online marketeer. Welke strategie geeft het beste rendement op jouw investering en helpt jouw je doelen te bereiken.

Door je eigen advertentiecampagne te beheren, bespaar je jouwzelf de kosten en het gedoe van outsourcing en krijg je meer ervaring en inzicht in het Google advertentiesysteem. Aan de andere kant kan je, door de expertise uit handen geven, jezelf meer concentreren op andere cruciale aspecten van jouw bedrijf.

Pakket 1
€199,-
per maand
exclusief €250,- opstartkosten
  • Google Ads campagne
  • Maandelijkse rapportage
  • 2 uur onderhoud
Opties

Ads Displaycampagne*
Facebook Retargeting*
Bannerontwerp

Pakket 2
€299,-
per maand
exclusief €250,- opstartkosten
  • Google Ads campagne
  • Realtime Datastudio Rapport**
  • Maandelijkse rapportage
  • 4 uur onderhoud
Opties

Bing Ads
Ads Displaycampagne*
Facebook Retargeting*
Bannerontwerp

Pakket 3
€499,-
per maand
exclusief €250,- opstartkosten
  • Google Ads campagne
  • Remarketing campagne
  • Realtime Datastudio Rapport**
  • Maandelijkse rapportage
  • 6 uur onderhoud
Opties

Bing Ads
Ads Displaycampagne*
Facebook Retargeting*
Bannerontwerp

** Dashboard is toegankelijk tijdens de looptijd van de campagne mits anders overeengekomen.
Dashboards zijn niet overdraagbaar en blijven eigendom van manuelhoven.nl

Vragen of advies over SEO of SEA?

Wil jij hulp of advies zodat jouw product of jouw dienst beter vindbaar is in de zoekresultaten?

Vul dan het contactformulier in en stuur mij een bericht. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op zodat we kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn.

Subscription Form
  • Ads
  • Data
    Studio
  • Google ADS-A
    Google
    Ads
  • Search Console