Online Marketing

Voor mkb en zzp
NEEM NU CONTACT OP EN VRAAG NAAR DE MOGELIJKHEDEN

Google Ads advertenties (SEA)

Google Ads is een krachtig advertentieplatform dat je kan helpen om je bedrijf of product op te laten vallen bij mensen die ernaar zoeken. Ht is zo affectief dat je vrijwel direct relevant verkeer kunt genereren naar jouw site. Het aanmaken van een campagne kan echter lastig zijn, vooral als je weinig ervaring hebt met online adverteren.

Wat is Google Ads?

Google Ads, voorheen Google Adwords, is een advertentieprogramma dat werkt via het CPC (Cost per click) principe. Aan de hand van strategische zoekwoorden worden advertenties getoond in de zoekresultaten van Google. Deze toon je aan potentiële klanten en betaald pas als er op jouw advertentie wordt geklikt.

Zoekwoordanalyse

Belangrijk hierbij is dat je een keuze maakt uit de juiste zoekwoorden en hiervoor pakkende advertentieteksten maakt. Deze combinatie moet weer aansluiten op jouw landingspagina.
Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je zoekwoorden (keywords) gebruikt die zorgen voor hoge conversies, maar waarvan de klikprijs zo laag mogelijk blijft. Dus het is belangrijk om een strategie op te zetten waarbij je gebruik maakt van een uitgekiende zoekwoordanalyze

Budget en kosten Google Ads

Met het platform van Google Ads heb je totale controle over je budget en advertentiekosten. Je kunt je advertentiebudget vooraf instellen waardoor je geen risico loopt op onvoorziene kosten. Het is wel van belang om dit budget zo efficiënt mogelijk te gebruiken door slimme biedstrategieën in te zetten en continu je campagnes te monitoren en te verbeteren.

Mijn aanpak voor adverteren in Google

Dankzij mijn kennis en ervaring met Google Ads kan ik samen met jou snel een effectieve campagne opzetten. Zo wordt er eerst een zoekwoordonderzoek gedaan en kijken we naar een geschikte landingspagina. Hierna zullen pakkende advertentieteksten worden gemaakt.
Om dit geheel goed te kunnen monitoren worden er diverse koppelingen gemaakt met verschillende tools zoals, Google Analytics, Google Tagmanager en Datastudio. Hiermee kunnen precieze metingen worden verricht om bij te houden wat bezoekers op jouw site doen en welke conversie uit de campagne voortkomen.

Duidelijke inzichten

Aan de hand van al deze gegevens wordt jouw campagne nauwlettend in de gaten gehouden en bijgestuurd waar nodig voor de beste resultaten. Via een overzichtelijk datastudio dashboard kan jij real-time meekijken naar de resultaten. Geen moeilijke termen, of tabellen waar je geen wijs uit wordt een no-nonsense overzicht.

Het opzetten van een AdWords campagne

Het opzetten van een Google Ads campagne vergt kennis en kost tijd. Doe je het niet goed dan kan het je geld kosten in plaats van dat het je geld oplevert. Daarom kiezen veel ondernemers ervoor om het opzetten en beheer van een Google Ads campagne uit te besteden. 

  • Aanmaken van het account
  • Bepaling van de strategie en doelstelling
  • Het doen van een zoekwoordonderzoek
  • Bepalen van het type advertenties
  • Het budget vaststellen
  • Het account inrichten met een campagne en advertentiegroepen
  • Biedingen instellen en het bepalen van de strategie hiervoor
  • Schrijven van advertenties
  • Toewijzen of maken van landingspagina's
  • Google Analytics instellen
  • Doelen bepalen en het instellen van Tag-manager
  • Analytics en Tag-manager koppelen aan Google Ads
  • Inrichten van een datastudio dashboard
  • Het optimaliseren van de campagnes

Zo start je een AdWords campagne

Bepaal vooraf je doelen

Voordat je begint met je campagne is het belangrijk om te bepalen welke doelen je wilt bereiken. Heb je een shop, dan wil je graag producten verkopen, ben je loodgieter, dan wil je graag dat mensen contact met jouw bedrijf opnemen. De doelstelling kunnen dus uiteenlopen van naamsbekendheid, conversie of leadgeneratie.

Dus stel, voor je begint met het opzetten van jouw campagne, je doelstellingen vast.

Customer Journey

Google Ads is ideaal om in te zetten in je Customer Journey. Door gebruik te maken van verschillende onderdelen zoals: Displaycampagnes of Zoekwoord advertenties kan je jouw doelgroep op verschillende manieren aanspreken en betrekken. Een typische Customer Journey Campagne bestaat uit verschillende stappen dus laten we er een type uitlichten. En dan in dit geval de "See, Think, Do, Care" variant.

See-fase

In deze face richt je puur op attentiewaarde. Dus de daadwerkelijke conversie is hier nog niet van toepassing. Het type campagne dat hier het meest voor wordt gebruikt is de "Display campagne"
Hiermee maak je het publiek er op attent dat jouw product of dienst bestaat zodat je sneller in het oog springt als een klant op zoek is naar dit product.
Met een "Display Campagne" adverteer je op partnersites van Google op het "Google Display Network (GDN)". Kanalen die ook tot het GDN behoort zijn bijvoorbeeld YoyTube of NU.nl

Het is makkelijk om hier een groot publiek mee te bereiken omdat hier met grote volumes wordt gewerkt. Veelal worden deze advertenties middels een vast bedrag per 1000 vertoningen afgerekend via het CPM principe (Cost per Mil).

Think-fase

Hebben mensen jou site al eens bezocht, dan zijn ze op de hoogte van je product en hebben zich verdiept in de materie. Deze groep kan je opnieuw aanspreken door middel van remarketing. Dit is een techniek waar je d.m.v. verzamelde klantgegevens doelgroepen maakt. Deze doelgroepen ga je advertenties presenteren waarin mensen worden aangemoedigd om nogmaals naar jouw site te komen. Deze advertenties zullen je vast niet vreemd voorkomen.

belangrijk bij dit soort advertenties is dat je de klant niet gaat irriteren door ze te vaak te benaderen. Dus enige subtiliteit is hierbij vereist

Do-fase

Dit is de meest belangrijk fase want hier wordt de conversie gemaakt. Voor de do-fase worden vaak tekstadvertenties gebruikt. Dit zijn de advertenties die je vaak bovenaan de zoekresultaten of helemaal onder aan de zoekresultaten ziet staan. Deze kun je heel gericht afstemmen op bepaalde zoektermen dus perfect voor het binnenslepen van een lead, offerteaanvraag of een contactmoment.

Voor shops wordt hier vaak gebruik gemaakt van Google Shopping. Dit zijn de producten die je vaak ziet helemaal bovenaan de zoekpagina. Deze producten kan je aanklikken waardor je rechtstreeks naar de productpagina van de betreffende webshop wordt doorverwezen.

Care-Fase

Deze fase is ook cruciaal want hierin probeer je de klant vast te houden en aan te zetten tot een herhalingsaankoop. Denk hierbij aan remarketing of een e-mailcampagne. Je zou de klant een aankoop korting kunnen aanbieden.

 

Google Ads uitbesteden?

Wil je meer weten? Neem nu contact op zodat we kunnen kijken naar de mogelijkheden voor jouw succesvolle campagne. Voor volledig beheer of enkel een set-up zonder maandelijkse kosten. Ik kan je helpen om jouw bedrijf, product of dienst vandaag nog bovenaan in Google te krijgen.

Light
€199,-
per maand
exclusief €250,- opstartkosten
  • Google Ads campagne
  • Maandelijkse rapportage
  • 2 uur onderhoud
Opties

Ads Displaycampagne*
Facebook Retargeting*
Bannerontwerp

Basic
€249,-
per maand
exclusief €250,- opstartkosten
  • Google Ads campagne
  • Realtime Datastudio Rapport
  • Maandelijkse rapportage
  • 4 uur onderhoud
Opties

Bing Ads
Ads Displaycampagne*
Facebook Retargeting*
Bannerontwerp

Pro
€449,-
per maand
exclusief €250,- opstartkosten
  • Google Ads campagne
  • Remarketing campagne
  • Realtime Datastudio Rapport
  • Maandelijkse rapportage
  • 6 uur onderhoud
Opties

Bing Ads
Ads Displaycampagne*
Facebook Retargeting*
Bannerontwerp

Campagne zonder onderhoud

Heb je enkel hulp nodig bij het opzetten van je campagne en wil je het onderhoud zelf doen? Geen probleem, voor €300,- zet ik alles voor je klaar en krijg je het volledige pakket, maar dan zonder maandelijkse onderhoudskosten. Kom je er even niet uit? Dan kan ik je altijd helpen, mijn tarief is €65,- per uur.

Vragen of advies over SEO of SEA?

Wil jij hulp of advies zodat jouw product of jouw dienst beter vindbaar is in de zoekresultaten?

Vul dan het contactformulier in en stuur mij een bericht. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op zodat we kunne kijken wat de mogelijkheden zijn.

  • Ads
  • Data
    Studio
  • Google ADS-A
    Google
    Ads
  • Search Console
apartment