Als mensen zoeken naar producten of diensten die jij aanbiedt wil je bovenaan staan in de zoekresultaten van Google. Je krijgt hierdoor een enorme voorsprong op je concurrent want het zijn vaak de eerste 5 posities die tellen.
Om met jouw website hoger in Google te staan is er ruimte gereserveerd voor betaalde advertenties. Hiervoor gebruik je Google-Ads (ook bekend als adwords). Met dit programma kan je er voor zorgen dat jouw site direct beter zichtbaar is door jouw uiting bovenaan te plaatsen bij door jou bepaalde zoekopdrachten. Je adverteert hiermee dus zeer gericht op een doelgroep die op zoek is naar producten of services die jij aanbiedt!
Er is nog een andere manier om zonder advertenties bovenaan in Google te komen staan en dit loont, want zoals we ondertussen weten, Google Ads is niet gratis. Dit doe je door jouw site te optimaliseren voor Google. Als jij je site zo inricht zodat Google jouw inhoud kan waarderen dan heb je een grote sprong gemaakt want organisch = duurzaam! Er zijn vele zaken die meespelen in het ranken van een site zodat deze hoger in Google komt (en ook andere zoekmachines). Daarom is het, net als bij Google Ads, voor organisch ranken van belang dat je vooraf een gedegen zoekwoordonderzoek doet. Het loont om hier tijd en geld in te investeren
Met dit zoekwoordonderzoek kan je bepalen welke zoekwoorden van belang zijn voor jou en hoeveel zoekvolume er op deze zoekwoorden zit. Maar helaas geldt hier vaak wel, hoe groter het zoekvolume, hoe moeilijker is om te ranken op deze woorden. WIl je een dergelijk onderzoek doen, dan heb je een tool nodig om dit goed te kunnen uitvoeren en om te zien hoe groot de zoekvolumes zijn voor bepaalde keywords. KWFinder is hier een uiterst geschikte tool voor
Nu je jouw zoekwoordonderzoek hebt afgerond kun je beginnen met het optimaliseren van jouw webpagina's. Wat van belang is dat je de pagina structuur op orde hebt. Dus je pagina mag niet meer dan één <h1> kop bevatten en alle teksten moeten netjes geordend zijn waarbij je gebruik maakt van de overige kopteksten <h2> tot <h4>. De keywords uit je zoekwoordonderzoek dienen hier strategisch gebruikt te worden en probeer keywordstuffing te voorkomen.
Google maakt onderscheid tussen goede en minder goede content. Laat belangrijke zoekwoorden en zoektermen terugkomen en zorg dat je koppen aansluiten bij zoekopdrachten. Probeer dit wel op een zo natuurlijk mogelijke manier te doen. De zoekalgoritmes van Google zijn slim en kunnen tegenwoordig heel goed het kaf van het koren scheiden. Dus houdt bij het schrijven de lezer in gedachten.
Het is ook van belang dat jouw site technisch in orde is. Dit is namelijk ook een ranking factor. Je site moet snel genoeg zijn, niet te veel omleidingen bevatten en alle afbeeldingen moeten geoptimaliseerd zijn. Want wat heb je aan een afbeelding van 2400x2400 pixels op een mobiele telefoon? Je kunt dit controleren door gebruik te maken van de pagespeed tool van lichthouse. Hiermee kun je een technische audit doen op jouw website zodat je kunt zien waar technische verbetering nodig is.
Als je je pagina's technisch in orde hebt is het tijd om aan populariteit te winnen. Google houdt van sites waarover gesproken wordt of beter gezegd: Als er veel naar jou wordt gelinkt dan helpt dat in je ranking. Dit gebeurt aan de hand van een linkprofiel. Maar hoe bouw je nu een sterk linkprofiel op? Zorg dat je content schrijft die gedeeld wordt of plaats een advertorial op een site met een hoge domeinranking.
Tip: Gebruik geen linkschemas of andere blackhat SEO technieken. Dit kan een tijdelijke boost geven maar zal uiteindelijk tegen je werken.
Het is niet alleen belangrijk dat andere sites naar jouw site linken, jouw eigen interne linkstructuur is ook een rankingfactor. Heb je iets geschreven dat verder wordt uitgediept op een andere pagina? Maak dan een link daarnaartoe. Zo kan Google waarde geven aan de betreffende landingspagina en aan de betreffende link. Probeer dit zoveel mogelijk te doen vanuit een basispagina (pillarpage) en link vanuit hier naar overige pagina's. Het is mogelijk om op één website meerdere basispagina's te gebruiken.
Je hebt nu kunnen lezen over de basis om bovenaan en hoger in Google te komen. Blijf daarom continu je website optimaliseren zodat jij je gewenste toppositie in de zoekmachines behaalt en behoud. Dit proces is on-going en resultaten zullen niet binnen 1 dag zichtbaar zijn, er gaat veel tijd in zitten. Dus als je geen tijd of te weinig kennis hebt dan kan je mijn hulp inroepen zodat we samen kunnen kijken hoe we jouw site een boost kunnen geven.
Ik heb ruim 10 jaar ervaring in online marketing en heb al voor diverse bedrijven successen geboekt daarnaast heb en doe ik nog steeds diverse klussen voor gerenommeerde marketing bureaus dus neem gerust contact op.
Neem nu contact op en wees je concurrent net een stap voor!
Vandaag nog hoger in de zoekresultaten?
Neem nu contact op.
Ads Displaycampagne*
Facebook Retargeting*
Bannerontwerp
Bing Ads
Ads Displaycampagne*
Facebook Retargeting*
Bannerontwerp
Bing Ads
Ads Displaycampagne*
Facebook Retargeting*
Bannerontwerp
Heb je enkel hulp nodig bij het opzetten van je campagne en wil je het onderhoud zelf doen? Geen probleem, voor €300,- zet ik alles voor je klaar en krijg je het volledige pakket, maar dan zonder maandelijkse onderhoudskosten. Kom je er even niet uit? Dan kan ik je altijd helpen, mijn tarief is €65,- per uur.
Wil jij hulp of advies zodat jouw product of jouw dienst beter vindbaar is in de zoekresultaten?
Vul dan het contactformulier in en stuur mij een bericht. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op zodat we kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn.